duminică, 28 octombrie 2007

Mănăstirea Bârsana






Manastirea Barsana este un loc care nu trebuie ratat daca mergeti in Maramures. De la Sapanta-Sighetu Marmatiei trebuie sa o luati pe drumul care merge pe Valea Izei. Este un peisaj extraordinar iar pentru a savura cat mai mult din el mergeti intro duminica de vara cand toata lumea din sate se imbraca in costum national si stau pe banci la poarta sau in centrul satului la carciuma, sau ies de la biserica.
(Cam incoerent ce am zis pana acum....dar va descurcati voi).

Manastirea Barsana impresioneaza in primul rand prin arhitectura deosebita si prin turla bisericii care este (din ce am auzit eu) cea mai inalta constructie din lemn din Europa (57m). Daca nimeriti intro zi in care nu sunt multi vizitatori/pelerini rugati maicutele sa va lase sa urcati in turla bisericii. Nu o sa regretati. Unele poze sunt facute din turla.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce pot sa zic: bestiala priveliste si peisaj nemaipomenit. Am cautat pe net despre constructia asta de lemn si am vazut ca are vreo 62m (nu 57m cum ai scris tu)...desi daca fac un mic calcul (un apartament de bloc are 2,30m + plafonul de 0,30m = 2.6m un etaj...X 10 etaje = 26metri...hai sa punem 30m...deci turla asta e cam cate 2 blocuri de 10 etaje unu peste altu???)...destul de impresionant daca e asa.

Anonim spunea...

Superb peisajul si mai ales arhitectura bisericii.Sper sa pot ajunge si eu candva acolo.:)
By Mandarina_26