marți, 14 aprilie 2009

Necrolog...??

Mai inainte de toate vreau sa zic ca urasc necrologurile. Ma refer aici la acele mesaje scurte si standard ce apar in ziare, in chenare sau nu, cu cruce sau nu, in care cunoscutii, prietenii sau familia isi exprima regretul la disparitia unui cunoscut/apropiat care s-a intamplat sa treaca la o alta forma de existenta, sau sa traiasca in alta dimensiune, sau sa traiasca viata de apoi sau pur si simplu sa inceteze sa mai traiasca.
A murit bunicul meu, "tataia" cum ii ziceam toti. Si simt nevoia sa scriu ceva, sa zic ceva, pentru ca de obicei sunt introvertit si nu prea discut despre ceea ce ma apasa.
A fost un OM. Cu bune si rele, pacatos si pios in acelasi timp. Cu greselile pe care le face un om in viata dar si cu parti bune. Un amestec de bine si rau, in proportii diferite, cum e fiecare om si cum suntem toti.
Provenit dintr-o familie numeroasa, cu un tata respectat in comunitate, fiind dascalul satului era vazut pe vremea aceea ca a doua personalitate din sat, dupa preot, binenteles. Influientat de educatia stricta data de parinti si de nevoile existente intr-o familie numeroasa, a fost un om strict, agatat mereu de un sistem de valori ce erau la moda, cu frica lui Dumnezeu, cum se zice, dar cu mai multe ocazii de a calca pe alaturi de la legea crestina. S-a insurat cu o fata de vaduva de razboi (care, curios....era si prescurareasa satului) cu multi ani mai tanara decat el, pe care a iubit-o toata viata, neconditionat, cu care a avut 5 copii, din care au reusit sa traiasca 4. 4 copii pe care i-a crescut cum a putut si care s-au realizat cu greu, dar a trait sa ii vada pe toti la casele lor si cu copii. Asta e o realizare deosebita si cred ca in adancul sufletului sau a realizat ca nu a trait degeaba.
Un om introvertit toata viata lui (ii placea sa stea singur la masa si sa manance incet), dar care isi iubea nevasta ("gogosica mica" ii zicea mereu), copiii si nepotii. Ii placea sa se uite la televizor in special la emisiunile de folclor ("cloclor" cum zicea el) si la Teleenciclopedia, si il auzeam mereu exclamand: "cate bordeie, atatea obiceie".
Eu o sa imi amintesc mereu de el ca cel care imi aducea mereu de la servici Brifcor, Quick, rahat si glucoza in bucati mari de aproape 1 kg si cel care m-a alergat cu maturoiu de rachita prin ograda cand am suparat-o pe mamaia si am fost la padure cu un alt copil sa fumam.
Dumnezeu sa te odihneasca tataie, ca meriti.

9 comentarii:

madalina spunea...

pierderea unui bunic este foarte grea, stiu si eu asta...

amintirile extraordinare pe care le am datorita bunicului, ma fac sa-mi mai treaca din dor si sa-i multumesc Domnului ca am avut parte de asa bunic!

Nu am sa-ti spun condoleante, pentru ca nu-ti plac necrologurile. Am sa-ti spun insa ca am lacrimat putin alaturi de tine, citind povestea bunicului tau. Ce fericire ca l-ai avut! :)

Iar pe bunicul, Dumnezeu sa-l odihneasca in pace, pentru ca, vorba ta, merita asta :)

alina spunea...

imi pare rau mai...sincer...condoleante...ma gandesc numai la mamita ta...sper sa fie puternica...poopi la lume:(

adrian cretu spunea...

condoleante ovidiu....sper ca esti ok!

Unknown spunea...

Imi pare rau Ovidiu.. :(
Din pacate nu-i putem avea langa noi o vesnicie pe cei dragi. Dar ii putem pastra in suflet si in amintire si ii putem pretui la fel de mult ca atunci cand ii vedeam printre noi.
Pt. ca numai uitarea ucide; mai mult ca trecerea lor in alta lume..

Sa se odihneasca in pace.. nu este decat o lume la mijloc..

MishuL spunea...

Guvi, sorry, uite de-abia acum citesc... Dumnezeu sa-l odihneasca :(

Mishu.

ramo spunea...

:) tataie a fost un om bun cu un zambet frumos si cald, in care isi ascundea bucuria cand va vedea pe toti, mici si mari( ai lui), in preajma! am eu o poza sa dovedesc :)
D-zeu sa-l odihneasca!

Lenuta spunea...

da........abia acum imi dau seama ce simti!Dar si eu acuma realizez si mi aduc aminte de toate vorbele lui pline de umor si intelepciune,oricum a fost un parinte bun.

Alex Bouaru (Selmak) spunea...

E aiurea tare cand stai si te gandesti la trecut ... imi aduc aminte de cand stateam vara la tara ( in urma cu 16-17 ani )si ma jucam cu 2 bucati de lemn si ma intreba tataia ce fac cu ele eu raspunzandu-i ca fac o cruce ca sa o pun la mormant. Sau cand era urat afara stateam in casa si ca sa nu ma plictisesc imi facea tataia "vioara" din "ciocani de popusoi" ca sa cant :) Apropo stii ca ii mai zicea si "iepuras", "iepurila" mamaicai. Asta tin eu minte cel mai bine. Naspa tare cand te gandesti ca nu mai e .....

Dumnezeu sa te ierte tataie ... sa te odihnesti in pace.

Unknown spunea...

foarte frumoase cuvinte... din pacate, mai devreme sau mai tarziu, toti trecem prin asta, dar daca se gaseste cineva care are puterea sa spuna asa ceva in amintirea ta, se poate considera ca nu ai trait degeaba!!!